У Грузії проведено операційне дослідження щодо бар’єрів і факторів, які вплинули на отримання послуг TeleClinic для ключових груп населення: «Operational Research of Barriers and Facilitators to TeleClinic Services for Key Populations». Дослідники оцінювали, як пандемія COVID-19 вплинула на якість надання медичних послуг та які створила бар’єри для пацієнтів у Грузії.
Вчасне реагування та розробка ефективних, інноваційних підходів для забезпечення усунення прогалин у наданні послуг для уразливих груп населення в такі моменти є надзвичайно важливими. Одним з таких інноваційних підходів – є розробка телемедичних послуг, коли медичний працівник надає послуги пацієнтам дистанційно. А зважаючи на те, що представники ключових груп ВІЛ (СІН, ЖКС, ЧСЧ та трансгендери), ЛЖВ та ТБ пацієнти є особливо вразливими групами в Грузії, для яких навіть без епідемії COVID-19 доступ до соціальної, медичної та психологічної допомоги обмежений, для них сервіс TeleClinic став справжньою допомогою. Сервіс передбачав надання доступу до первинної служби охорони здоров’я та психологічної допомоги та з урахуванням принципу дистанційного обслуговування доставка медичних препаратів стала доступною по всій країні.
За допомогою дослідження вдалося оцінити бар’єри і фактори, які впливають на впровадження TeleClinic, серед яких:
– більшість бенефіціарів, які взяли участь у дослідженні, зазначили, що їхній доступ до превентивних та медичні послуги були обмежені через пандемію.
– додатковим бар’єром стала відсутність сертифіката про вакцинацію від COVID-19, що створювало перешкоду для доступу до певних послуг.
Ознайомитися зі звітом за результатами дослідження:
Дослідження проведено в рамках спеціальної програми щодо боротьби з COVID-19 регіонального проєкту SoS 2.0 – «Сталість послуг для ключових груп населення в Східній Європі та Центральній Азії», який координується Альянсом громадського здоров’я, за фінансової та технічної підтримки Глобального фонду. В Грузії програма реалізується Грузинською мережею зменшення шкоди.