gf18-2020
Альянс громадського здоров’я є одним з трьох основних реципієнтів гранту Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом і малярією «Прискорення прогресу у зменшенні тягаря туберкульозу та ВІЛ-інфекції шляхом надання універсального доступу до своєчасної та якісної діагностики та лікування туберкульозу, розширення доказово обґрунтованої профілактики, діагностики та лікування ВІЛ-інфекції, створення життєздатних та стабільних систем охорони здоров’я». Період впровадження гранту: 1 січня 2018 р. – 31 грудня 2020 р.
Мета діяльності в рамках гранту: прискорення прогресу у зменшенні тягаря туберкульозу та ВІЛ-інфекції шляхом надання універсального доступу до своєчасної та якісної діагностики та лікування туберкульозу та резистентних форм туберкульозу, розширення доказово обґрунтованої профілактики, діагностики та лікування ВІЛ-інфекції, створення життєздатних та стабільних систем охорони здоров’я.
Стратегічний підхід:
- Забезпечити універсальний, орієнтований на пацієнта доступ для своєчасної та якісної діагностики, лікування та догляду для людей з ТБ та МР-ТБ.
- Розширити профілактику ВІЛ-інфекції, діагностику та лікування на основі доказів, спрямовані в основному на представників ключових груп.
- Створити життєздатну та стабільну систему охорони здоров’я.
Заходи, заплановані у рамках даного гранту призначені для підтримки континууму каскаду лікування та догляду, щоб забезпечити зниження захворюваності та смертності від ВІЛ та туберкульозу.
Модулі надання послуг, за які відповідає Альянс громадського здоров’я:
- Комплексні програми профілактики ВІЛ:
- Комплексні профілактичні програми для людей, які вживають ін’єкційні наркотики, та їх партнерів.
- Комплексні профілактичні програми для робітників комерційного сексу та їхніх клієнтів.
- Комплексні профілактичні програми для чоловіків, які мають секс із чоловіками.
- Комплексні профілактичні програми для трансгендерів.
- Профілактичні програми для інших уразливих груп населення.
- Лікування, догляд та підтримка.
- Заходи з лікування, догляду та підтримки людей, що живуть з ВІЛ, спрямовані на:
- Забезпечення активного виявлення випадків туберкульозу серед ключових груп.
- Покриття дефіциту препаратів для лікування МЛР та ШЛР-ТБ для пацієнтів, що сприятиме якості лікування МЛР-ТБ.
- Забезпечення дотримання режиму лікування туберкульозу та надання терапії з безпосереднім наглядом (DOTS)
- Наближення послуг до пацієнта з мінімальним перенаправлення на різних рівнях.
- Забезпечення сталого надання послуг з ТБ, зосереджених на пацієнті, на основі амбулаторного ведення випадків та належної підтримки пацієнтів.
- Заходи, спрямовані на створення сприятливого середовища:
- Людські ресурси у сферах охорони здоров’я (HRH) та медико-санітарної допомоги.
- Інформаційні системи управління охороною здоров’я та моніторинг і оцінка.
- Відповідь на епідемію з боку спільнот та системи спільнот;
Цільові групи:
- Люди, що вживають ін’єкційні наркотики та їхні партнери
- Особи, що надають секс-послуги за винагороду
- Чоловіки, що мають секс з чоловіками
- Трансгендерні люди
- Ромське населення, бездомні та переміщені особи
- Пацієнти з ТБ та МР-ТБ та їхнє оточення.
Програмні звіти
Карта моніторингу виконання програми за 1 півріччя 2018 року
Карта моніторингу виконання програми за 2 півріччя 2018 року
Карта моніторингу виконання програми за 2018 рік
Карта моніторингу виконання програми за 1 півріччя 2019 року
Карта моніторингу виконання програми за 2 півріччя 2019 року
Карта моніторингу виконання програми за 2019 рік
Карта моніторингу виконання програми за 1 півріччя 2020 року.
Карта моніторингу виконання програми за 2 півріччя 2020 року
Карта моніторингу виконання програми за 2020 рік
Програма «Інвестиції заради впливу на епідемії туберкульозу та ВІЛ-інфекції» (2015–2017 рр.).
Історія успіху пацієнта хворого на туберкульоз
В серпні 2018 року до проекту «Програма соціально-психологічного супроводу пацієнт-орієнтованої медичної допомоги хворим на туберкульоз у Херсонській області», реалізує Херсонська обласна організація Товариства Червоного Хреста України долучився пацієнт К.
Чоловік при першому знайомстві одразу привернув увагу співробітників проекту своїм сумним виглядом, згаслим поглядом очей. Неохайний одяг, такий собі виклик при спілкуванні: « Ну що ви до мене прийшли, нічим ви не можете мені зарадити. Така вже у мене доля – пропадати.»
Такі слова збивають з пантелику, що вже казати про все інше. Наїжачений, зневірений у житті К. вже не довіряв нікому.
Насправді, доля жорстко обійшлася з паном К. Після смерті батька і матері шахраї видурили у К. сімейне житло та позбавили його можливості користуватися доходами з земельних паїв , які належали сім’ ї пана К. Чоловік став безхатченком та не мав коштів на проживання. Випадок знайомить його з жінкою Світланою. На той час чоловік Світлани відбував покарання в виправній колонії, де він захворів на туберкульоз. До речі, від туберкульозу його вилікували і помер він в тюрмі від цирозу печінки.
Оскільки свого житла ця пара не мала, вони звернулися до свого знайомого, який запропонував їм жити разом з ним в занедбаній хатинці в с. Станіслав. Отак втрьох і бідували. Через деякий час знайомий помер від соматичного захворювання.
Громада села чим могла допомагала цій сім’ ї: продукти, одяг, якісь побутові речі. Пан К. мав лагідний добрий характер і люди поблажливо відносилися до бідаків.
Згодом при обстеженні туберкульоз виявили і у Світлани – контакт з першим чоловіком дався взнаки. Вона почала курс лікування. Як контактний, пан К. був обстежений і після обстеження дізнався, що тепер і він має невтішний діагноз. Це була остання крапля, яка остаточно збила чолов’ягу з ніг. «Тепер мені ніхто руки не подасть, всі будуть мене цуратись» – такі думки постійно крутилися в голові і не давали спокою.
Дуже показова була реакція пацієнта, коли перший раз він відповідав на запитання анкети «Оцінка потреб хворого на ТБ/ХР ТБ».
Наскільки Ви мотивовані, щоб завершити лікування до кінця?
- Мені байдуже ( зовсім не мотивований).
В індивідуальний план медико-соціального супроводу цього пацієнта за оцінкою потреб було включено, окрім видачі продуктових та гігієнічних пакетів із засобами особистої гігієни, дороговартісні медичні обстеження, гепатопротектори, вітаміни. Коли кейс – менеджер Ірина пропонувала ці послуги, пацієнт мляво погоджувався «Так».
І медсестра амбулаторії Тарасова С.М., і кейс менеджер Андрєєва І.М. приділяли цьому пацієнтові максимум уваги. Щоденно медсестра амбулаторії Світлана відвідувала пацієнта на дому, приносила ліки та знову і знову пояснювала важливість та необхідність лікування. Кейс – менеджер була частим гостем в хатинці пацієнта. А коли трапилися перебої з новокаїном, кейс – менеджер Ірина привезла в амбулаторію для пацієнта придбаний за власні кошти медичний препарат.
На очах пан К. оживав. Він почав при зустрічах несміливо посміхатися при вітанні, співробітники помітили, що чоловік почав голитись, одяг на ньому був як і раніше старенький, але чистий. Його почали цікавити деталі лікування, він з надією запитував про результати лікування «у таких, як я».
І, як результат, при заповненні анкети « Оцінка потреб хворого на ТБ/ХР ТБ» в жовтні 2018 року (через 2 місяці) він вже самостійно написав про свої нагальні потреби -опалювальні брикети для печі, деякі предмети одягу і побуту. Людину почало цікавити життя, він почав дивитись у майбутнє!
Наскільки Ви мотивовані, щоб завершити лікування до кінця?
- Добре мотивований. Бо є допомога.
Коли сім’ я пана К. отримувала 1,5 тони опалювальних брикетів з деревини, які до місця проживання доставили співробітники проекту, він зізнався, що до останньої хвилини не вірив, що його мрія здійсниться, і що вони з Світланою не будуть більше замерзати взимку. Сльози вдячності були на очах чоловіка та його жінки. Так, Товариство Червоного Хреста України, за фінансової підтримки «Альянс» надає допомогу найбільш вразливим верствам населення і відроджує віру у силу добра.
Дуже цінний той факт, що в анкеті за жовтень пан К. пише:
Хто допоміг у складній ситуації
Медична сестра Світлана Миронівна Товариства Червоного Христа. Соц працівник Ірина. Сусіди. (орфографія збережена)
На візит в с. Станіслав, під час передачі брикетів для опалення, співробітники проекту запросили бути присутніми представників районної громади.
Подію було висвітлено в соціальній мережі Фейсбук, на сторінці Херсонської обласної організації Товариства Червоного Хреста України (за згодою отримувачів допомоги). Ми отримали зворотній зв‘язок на публікацію від населення.
Таким чином, ця історія успіху пана К. є також історією успіху для Херсонської обласної організації Товариства Червоного Хреста України – нашу гуманітарну діяльність побачили велика кількість людей – місцева громада, населення Херсонської області. Розголос про добрі справи Червоного Хреста через соціальну мережу був по всій країні.
Завдячуючи дієвій допомозі МБО « Альянс громадського здоров’я» ми впевнені, що результати реалізації проекту в Херсонській області позитивно вплинуть на стабілізацію і покращення епідеміологічної ситуації в регіоні.